Leveransvillkor

  Vaasanluonnonravintofi är en webbutik som upprätthålls av Vasa Naturkost Ab  (FO-nummer 2276489-6). Vasa Naturkost säljer hälsokost åt myndiga privatpersoner, som härefter benäms som  konsumenter.   Vasa Naturkost förbinder sig att i sin verksamhet följa Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:s (ASML) Fair Play regler och E-handelsregler samt lagar som reglerar konsumenthandel.
  • Alla produkter säljs i befintligt skick.
  • Priserna innehåller moms.
  • Betalningssätt: nätbank, de vanligaste kreditkorten, faktura, delbetalning eller betalning i butiken (endast vid hämtning från butiken).
  • Leveransalternativ är; med post eller hämtning från butiken
  • Spara köpkvitto eller fakturakopia ifall det uppkommer brister i leveransen.
  • Produkterna har 14 dagars returrätt om produkten är oanvänd.
 

Beställa

Kunden förbinder sig vid varje beställning till rådande avtals-, beställnings- och leveransvillkor. Beställningar levereras endast inom Finland.   När kunden beställer sina produkter ska alltid meddelas:
  • namn
  • adress
  • e-post
  • telefonnummer
  Kommunikation mellan parterna sker per e-post eller telefon. Kunden förbinder sig att kontrollera sin e-post efter beställningen.  Ett bindande avtal träder i kraft när kunden har sänt in sin beställning. Kunden får ett automatiskt e-postmeddelande som bekräftar beställningen.   Vasa Naturkost ansvar för produktens dåliga tillgänglighet, myndighets- eller importörsbegränsningar eller konsumentkrav är begränsat och leder maximalt till att köpet hävs och betalda pengar returneras.   Alla produkter som säljs i Vasa Naturkosts webbutik säljs i befintligt skick. Om kunden inte godkänner produktpaketets innehåll bör han/hon returnera produkten, oanvänd,  inom 14 dagar till Vasa Naturkost, Hovrättsesplanaden 15, 65100 Vasa.

 

 

Mer detaljerade leveransvillkor

1. Leveranstid Produkternas leveranstid är 1 – 5 arbetsdagar. Vi är i kontakt med kunden så snabbt som möjligt per e-post eller per telefon om vi märker att leveranstiden blir längre än normalt.   2. Leveranssätt   – Hämtning från Posten, pris 7,90 € Hämta dina produkter från din egen Post eller från Postens paketautomat. Vi meddelar dig om leveransen och när paketet kan avhämtas per textmeddelande eller e-post . Du kan hämta ditt paket från Posten på ankomstdagen efter klockan 16 eller hämta dina produkter från Postens paketautomat.  Du kan hämta paketet direkt du har fått textmeddelande om  paketet finns att hämtas i paketautomaten.   Postens leveranser kan följas upp via försändelseuppföljningskoden som du fått när paketet skickats från butiken.   Efter beställningen får du en beställningsbekräftelse per e-post och  en länk via vilken du kan följa upp försändelsen.   – Hämtning från butiken Produkterna är färdiga att hämtas från butiken nästa dag klockan 11 om du väljer att hämta din beställning från butiken. Butikens öppethållningstider är må-fre 9-18, lö 10-16. Betalning sker antingen i webbutiken eller i butiken.    Priser Priserna innehåller moms men inte transport. Köpkorgen visar alltid leveranskostnaden. Alla produkters produktinformation finns på websidan. Leveranskostnaderna för ett inköp är 7,90 € oberoende av mängden produkter i leveransen. Över  70 € beställningar levereras utan leveranskostnader. Köpkorgen tar rabatten i beaktande automatiskt. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar för produkter och frakt.   3. Paketering av beställningarna Vi återanvänder paketeringsmaterial som pafflådor och bubbelplast när vi packar era beställningar. Därför kan förpackningsmaterialen variera och se olika ut.   4. Betalningssätt Klarna Checkout: Du har olika alternativ vid betalning; faktura, delbetalning, nätbank eller kredditkort – allt lika tryggt!   5. Returnering och byte av produkt Produkterna har 14 dagars returrätt. Den returnerade produkten måste vara oanvänd och i försäljningsbar förpackning.   Om ni vill returnera en produkt eller en beställning bör ni meddela om detta på förhand antingen till adressen info@vaasanluonnonravinto.fi eller per telefon 06-3174493 (må-fre 10-18 lö 10-16).   Vi ber er returnera produkterna som kundretur till adressens:   Vasa Naturkost Ab, Hovrättsesplanaden 15, 65100 VASA   Om ett paket inte hämtas ut debiteras leveranskostnaderna. Ett paket som inte hämtats ut är inte en kundretur.     När ni returnerar er beställning ber vi er vänligen meddela följande:
  • Orsak för returneringen (skadad produkt eller fel produkt)
  • Beställarens namn och beställningsnummer
  • Vill ni returnera produkten och få pengarna tillbaka eller önskar ni att vi sänder en motsvarande produkt istället för den felaktiga eller skadade produkten (vi krediterar eventuell prisskillnad).

 

 

Godkännande av användning av personuppgifter

Genom att göra en beställning godkänner du användningen av dina personuppgifter.   Registerbeskrivning i enlighet med personuppgiftslagens (523/99) 10 §   Registeransvarig: Vasa Naturkost Ab, Registerärenden Hovrättsesplanaden 15 65100 Vasa   Registerärenden: Frågor angående registret riktas till info@vaasanluonnonravinto.fi. Frågor besvaras inom två vardagar.   Registrets namn: Vasa Naturkosts konsumentregister   Registrets ändamål:  Användningsändamålet är att hantera kundrelationen, rättigheter och skyldigheter mellan kunden och Vasa Naturkost, samt hantera personuppgifter i webbutiken eller Vasa Naturkosts kommunikation i enlighet med personskyddslagen.   Registrets innehåll: Registret innehåller följande information om kunderna:
  • Kontakuppgifter (namn, adress)
  • Identifikationsinformation (password och login)
  • Tillståndsuppgifter
  • Uppgifter om kundförhållandets upphörande
  Registrets informationskälla: Som informationskälla för registret används webbutiken där kunderna registrerar sina uppgifter vid beställning av produkter. Vid uppdatering av uppgifterna kan befolkningsregistret användas.   Informationsdelning: Upprätthållaren av registret delar inte med sig av uppgifterna till utomstående.   Avlägsnande av information: Information om kunden kan avlägsnas på initiativ av kunden eller om kundförhållandet avslutas. Därtill kan kundinformation avlägsnas som ett resultat av att kunden missbrukar tjänsten eller om kunden använder tjänsten för kriminell verksamhet.   Registerskyddsprinciper: Personuppgifterna uppbevaras konfidentiellt. Vasa Naturkosts informationsnätverk och maskinpark i vilken registret upprätthålls är skyddat med brandvägg och andra tekniska åtgärder.   Rätt att neka till användning av information: Kunden har rätt att neka Vasa Naturkost rätten till användning av personuppgifterna i direkt marknadsföring, distansförsäljning eller annan direkt marknadsföring.